Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tramvaj metro dráha, jak se to rýmuje

29. 08. 2017 23:41:36
Před lety předstoupil tehdejší primátor Bém před pražské zastupitele s velkolepým plánem: pokračování metra A nepovede z Dejvické přímo na letiště, jak se do té doby předpokládalo, ale vezme to velkou odbočkou na jih do Motola.

Tam zatím skončí, ale v další etapě se jistě na to letiště dostane. Zastupitelé na to koukali, ale mlčeli, protože primátoru Bémovi se neodporovalo. Zlí jazykové tvrdili, že si odbočku na jih vymohl tehdejší starosta Prahy 5 Jančík, ale to byla jistě jen zlá slůvka, že. V každém případě se počítalo s tím, že metro bude na letiště pokračovat právě z Motola. Později po konci primátorování Béma byla myšlenka prodloužit metro na letiště opuštěna, neboť to prý není ekonomické – na letišti není takový provoz, aby to stačilo metro „uživit“, a navíc je potřeba zajistit napojení Kladenska na vlakovou dopravu. Byla proto zvolena varianta „rychlodráha na Kladno s odbočkou na letiště“, kterou by hradil stát. Tuto variantu nyní stát rozpracovává. Má za sebou těžké dohadování především s Prahou 6 a 7.

Nyní se objevila myšlenka metra na letiště z Veleslavína. Což o to, má to logiku, je to kratší a asi i lepší než z Motola, jen se s tím nikdy nepočítalo a je tudíž otázkou, zda tuto odbočku lze vůbec udělat. Resp. udělat lze skoro vše, ale kolik by to stálo.

Vadí mi na tom jedna věc: podle mě by město i stát měly mít v oblasti dopravy jasné, ucelené koncepce na dlouhou dobu dopředu, s jasně narýsovanými prioritami. A těchto koncepcí, zpracovaných vynikajícími odborníky a tudíž zaručujících, že půjde o trasu s optimálním poměrem užitek – finance, by se stát i město měly držet, ať už mají politici nápady jaké chtějí. Takhle jen skáčeme ode zdi ke zdi a výsledek žádný, což je škoda vždy a u dopravy na letiště zvlášť.

A mimochodem, zatím mi nikdo nevysvětlil, proč by na letiště nemohla vést docela obyčejná tramvaj. Trať na Dědinu už je v hodně pokročilém stadiu a to je od letiště už jen coby kamenem dohodil. Jedna zastávka Staré letiště, druhá terminály 1 a 2... Určitě by to bylo ze všech druhů dopravy postaveno nejrychleji a za nejméně peněz. Jen doufám, že to není hlavní důvod, proč se o tom ani neuvažuje.

Autor: Jana Plamínková | úterý 29.8.2017 23:41 | karma článku: 18.43 | přečteno: 566x

Další články blogera

Jana Plamínková

Auta bez filtru v Praze nechceme

Během letošní zimy jsme v Praze zaznamenali hned několik smogových epizod. Podle nového zákona o ovzduší se totiž nyní smogové situace vyhlašují daleko rychleji.

12.8.2017 v 23:35 | Karma článku: 12.16 | Přečteno: 432 | Diskuse

Jana Plamínková

Město v pasti

Developeři často lamentují, že jim trvá výstavba bytů, kanceláří či jiných akcí až 10 let. Novináři píší o tom, jak je to hrozné a jak se to musí změnit. My politici na pražské radnici jsme ale terčem kritiky, že stavíme pomalu.

20.7.2017 v 22:22 | Karma článku: 17.58 | Přečteno: 585 | Diskuse

Jana Plamínková

Kam s ní (s Epopejí)

Tak Epopej se nám po pobytu v Japonsku vrátila zpět do matičky Prahy. Institut plánování a rozvoje vytipoval několik míst, kde by mohla stát nová budova pro toto dílo, které má asi větší úspěch v cizině než doma.

3.7.2017 v 0:25 | Karma článku: 8.05 | Přečteno: 186 | Diskuse

Další články z rubriky Praha a střední Čechy

Šárka Rosová Váňová

Stáří je jen pro odvážné. Jsem srab?

Beru do ruky velký nůž. Krájím koláč života na dvě poloviny. Jedné se říká mládí. Druhé stáří. Je čas se do té druhé zakousnout. Nikomu se moc nechce. A tak je třeba vzít do ruky cukřenku a pořádně tu druhou půlku osladit.

16.11.2017 v 18:58 | Karma článku: 38.58 | Přečteno: 4130 | Diskuse

Martin Fafílek

Nástupiště 5 a 1/2, Praha

Co vše se dá udělat pro pohodlí cestujících v opravené hale pražského hlavního nádraží. Třeba fitko na perónu

13.11.2017 v 10:35 | Karma článku: 10.22 | Přečteno: 280 | Diskuse

Tomáš Kubálek

Určeno k likvidaci - třetí pokus

Za téměř pět let od legalizace konopí v ČR se na objednávku SÚKLu vypěstovalo 40 kg léčebného konopí, z toho se více jak 36 kg zlikvidovalo. Reálná odhadovaná roční spotřeba se pohybuje v jednotkách tun. Někde bude systémová chyba

11.11.2017 v 18:11 | Karma článku: 19.06 | Přečteno: 433 | Diskuse

Jana Niklová

Dušičkové zamyšlení: Nebudeme-li pečovat o hroby významných rodáků, propadnou….

Hledají se lokální patrioté, kteří by zevrubně prozkoumali všechny tři naše hřbitovy a našli náhrobky dalších významných lidí.

31.10.2017 v 13:17 | Karma článku: 7.84 | Přečteno: 208 | Diskuse

Tom Vácha

Alibismus liberálně demokratických stran v novém parlamentu,

žene Andreje Babiše do náruče extremistů, k Tomio Okamurovi a komunistům, kteří se spolupráci s hnutím ANO tak vehementně nebrání.

22.10.2017 v 10:42 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 785 | Diskuse
Počet článků 27 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 937

Vystudovala jsem Přírodovědeckou fakultu University Karlovy, obor geologie. Pracovala jsem jako novinářka a redaktorka se specializací na přírodní vědy, životní prostředí a úspory energie. V letech 1986-87 jsem studovala v Číně čínštinu a geologii. Napsala jsem knihu Slabikář ekologického bydlení. Psala jsem i o cestování, životním stylu a o všem možném dalším. Ve volbách v roce 2006 jsem byla zvolena starostkou Městské části Praha - Slivenec, v roce 2010 i 2014 jsem svůj post obhájila. V  říjnu 2014 jsem se dostala do Zastupitelstva Hlavního města Prahy a v listopadu jsem byla zvolena radní pro infrastrukturu, technickou vybavenost a životní prostředí. V říjnu 2015 po odvolání náměstka Stropnického jsem dostala navíc na starost územní rozvoj a územní plán Hlavního města Prahy. 

 



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.