Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

V Česku byla ta Vaše obecní pastvina zdevastována zejména privatizací a církevními restitucemi. Proto bude stát stále chudší a zadluženější.

0 0
možnosti
JV

J80a94n 54V36e84s87e67l54ý

22. 11. 2015 6:47

"Tragédie obecní pastviny" je model od ekonomů, kterým teoreticky zdůvodňují nutnost vše privatizovat.Má to ovšem jeden háček, vůbec to neodpovídá realitě, kdy obecní pastviny spokojeně existovaly tisíce let. JInými slovy v tomhle modelu ekonomisti něco zanedbali a dostali výsledek v rozporu s realitou.

0 0
možnosti
KS

"...obecní pastviny spokojeně existovaly tisíce let." - toto mohlo existovat pouze za předpokladu buď regulace využívání pastviny (pak už se ale nejedná o totéž, o čem je blog) nebo byla kapacita pastviny větší, než byli schopni pastevci využít.

Pro ekonomy je to opravdu teoretický model, který popisuje obvyklé lidské jednání. Podle tohoto modelu lidé většinou zvolí vlastní prospěch, i když je na úkor celku (kdy se náklady rozloží po troškách na ostatní zainteresované). Dnes se tomuto chování říká také: "privatizace zisků a socializace ztrát".

V čem je tento model chybný? Není to snad obvyklé jednání lidí, pokud k tomu mají příležitost?

0 0
možnosti
Foto

Tragédie obecní pastviny spočívá v tom, že ji nelze rozdělit mezi pastevce, aniž by se nepoužilo násilí, proč vždy se najde alespoň jeden, jemuž to nebude po chuti.

A vzniká stát. A když tomu poslednímu pastevci nějak tu jeho ujmu rekompenzujeme, tak stát zase kvůli tomu musí začít vybírat daně.

0 0
možnosti
  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1208x
Vystudovala jsem Přírodovědeckou fakultu University Karlovy, obor geologie. Pracovala jsem jako novinářka a redaktorka se specializací na přírodní vědy, životní prostředí a úspory energie. V letech 1986-87 jsem studovala v Číně čínštinu a geologii. Napsala jsem knihu Slabikář ekologického bydlení. Psala jsem i o cestování, životním stylu a o všem možném dalším. Ve volbách v roce 2006 jsem byla zvolena starostkou Městské části Praha - Slivenec, v roce 2010 i 2014 jsem svůj post obhájila. V  říjnu 2014 jsem se dostala do Zastupitelstva Hlavního města Prahy a v listopadu jsem byla zvolena radní pro infrastrukturu, technickou vybavenost a životní prostředí. V říjnu 2015 po odvolání náměstka Stropnického jsem dostala navíc na starost územní rozvoj a územní plán Hlavního města Prahy. 

 

Seznam rubrik