Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LV

Dobrý den. Myslím že nemáte dostatek relevantních informací. Myslím si, že vycházet z předpokladu, že těžaři potamžo teplárníci o limitech těžby věděli 20 let a nic neudělali je nepřesné. Těžař těží takový objem uhlí o který je zájem a dovolují mu to podmínky. Elektrárny a teplárny kupují takový objem, který je možné spálit a prodat. Představa, že některou elektrárnu odstavím jen proto, aby mi uhlí déle vydrželo je absurdní. I samotný ČEZ je podnikem polostátním a jeho akcionáři vyžadují tvorbu zisku. Naproti tomu stát jednomu podnikatelskému subjektu nemůže jednu elektrárnu odstavit a druhému ji nechat běžet - okamžitě by majitel vyvolal arbitráž, která by měla jasný výsledek.

O dojetí těžby k limitům včetně časového horizontu kdy se tak zhruba stane ví všichni naši politici již řadu let. Zeptejte se jich jaké je jejich náhradní řešení přinesli. Kromě obnovitelných zdrojů (které mimochodem jsou v našem energetickém mixu později a právě tuto elektřinu tedy vyvážíme) které nás stojí cca 40 miliard ročně nepřinesli vůbec nic. Část uhlí se dá nahradit dotovanou biomasou, část uhlí úspory (dotace) a část uhlí spalováním odpadu (dotace). Brzy dojde i na stavbu nových jaderných zdrojů, které si znovu vyžádají garantovanou výkupní cenu - tedy opět dotace.

Uhlí razantně dochází a vývoz by měl být výrazně zmírněn v nejbližších letech. Lomy ČSA a Bílina jsou právě ty lomy, které mají uhlí vysokovýhřevné a vhodné pro teplárenství. Právě toto uhlí využívá přes 1 milion domácností pro ohřev teplé užitkové vody. Náhradní řešení - cenově dostupné prostě není - kromě rozpadu centrálního zásobování a využití lokálního ohřevu teplé užitkové vody. V takovém případě se zhorší ovzduší v zastavěných oblastech a teplo stejně zdraží.

Za domy v Horním Jiřetíně nabízí majitel zhruba 3 násobek odhadní ceny - povzdychnutí o stěhování do paneláků je naprosto mimo mísu. Celá situace je velmi složitá a třeba je Vám rozšiřování těžby proti srsti - není to tak jednoznačné jak se zdá.

0 0
možnosti
  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1208x
Vystudovala jsem Přírodovědeckou fakultu University Karlovy, obor geologie. Pracovala jsem jako novinářka a redaktorka se specializací na přírodní vědy, životní prostředí a úspory energie. V letech 1986-87 jsem studovala v Číně čínštinu a geologii. Napsala jsem knihu Slabikář ekologického bydlení. Psala jsem i o cestování, životním stylu a o všem možném dalším. Ve volbách v roce 2006 jsem byla zvolena starostkou Městské části Praha - Slivenec, v roce 2010 i 2014 jsem svůj post obhájila. V  říjnu 2014 jsem se dostala do Zastupitelstva Hlavního města Prahy a v listopadu jsem byla zvolena radní pro infrastrukturu, technickou vybavenost a životní prostředí. V říjnu 2015 po odvolání náměstka Stropnického jsem dostala navíc na starost územní rozvoj a územní plán Hlavního města Prahy. 

 

Seznam rubrik