Tramvaj metro dráha, jak se to rýmuje

Před lety předstoupil tehdejší primátor Bém před pražské zastupitele s velkolepým plánem: pokračování metra A nepovede z Dejvické přímo na letiště, jak se do té doby předpokládalo, ale vezme to velkou odbočkou na jih do Motola. 

Tam zatím skončí,  ale v další etapě se jistě na to letiště dostane. Zastupitelé na to koukali, ale mlčeli, protože primátoru Bémovi se neodporovalo. Zlí jazykové tvrdili, že si odbočku na jih vymohl tehdejší starosta Prahy 5 Jančík, ale to byla jistě jen zlá slůvka, že. V každém případě se počítalo s tím, že metro bude na letiště pokračovat právě z Motola. Později po konci primátorování Béma byla myšlenka prodloužit metro na letiště opuštěna, neboť to prý není ekonomické – na letišti není takový provoz, aby to stačilo metro „uživit“, a navíc je potřeba zajistit napojení Kladenska na vlakovou dopravu. Byla proto zvolena varianta „rychlodráha na Kladno s odbočkou na letiště“, kterou by hradil stát. Tuto variantu nyní stát rozpracovává. Má za sebou těžké dohadování především s Prahou 6 a 7.

Nyní se objevila myšlenka metra na letiště z Veleslavína. Což o to, má to logiku, je to kratší a asi i lepší než z Motola, jen se s tím nikdy nepočítalo a je tudíž otázkou, zda tuto odbočku lze vůbec udělat. Resp. udělat lze skoro vše, ale kolik by to stálo.

Vadí mi na tom jedna věc: podle mě by město i stát měly mít v oblasti dopravy jasné, ucelené koncepce na dlouhou dobu dopředu, s jasně narýsovanými prioritami. A těchto koncepcí, zpracovaných vynikajícími odborníky a tudíž zaručujících, že půjde o trasu s optimálním poměrem užitek – finance, by se  stát i město měly držet, ať už mají politici nápady jaké chtějí. Takhle jen skáčeme ode zdi ke zdi a výsledek žádný, což je škoda vždy a u dopravy na letiště  zvlášť.

A mimochodem, zatím mi nikdo nevysvětlil, proč by na letiště nemohla vést docela obyčejná tramvaj. Trať na Dědinu už je v hodně pokročilém stadiu a to je od letiště už jen coby kamenem dohodil. Jedna zastávka Staré letiště, druhá terminály 1 a 2… Určitě by to bylo ze všech druhů dopravy postaveno nejrychleji a za nejméně peněz. Jen doufám, že to není hlavní důvod, proč se o tom ani neuvažuje. 

 

 

Autor: Jana Plamínková | úterý 29.8.2017 23:41 | karma článku: 22,35 | přečteno: 828x
  • Další články autora

Jana Plamínková

Opravdu se Praha rozpadá?

13.2.2018 v 21:35 | Karma: 10,66

Jana Plamínková

Komisař horší uklízečky

27.1.2018 v 11:41 | Karma: 19,75

Jana Plamínková

Poučení z volby Karla S.

15.12.2017 v 21:59 | Karma: 42,10

Jana Plamínková

Auta bez filtru v Praze nechceme

12.8.2017 v 23:35 | Karma: 17,30

Jana Plamínková

Město v pasti

20.7.2017 v 22:22 | Karma: 20,87

Jana Plamínková

Kam s ní (s Epopejí)

3.7.2017 v 0:25 | Karma: 12,00

Jana Plamínková

Bude v Praze nedostatek bytů?

7.9.2016 v 23:18 | Karma: 14,12

Jana Plamínková

Velké drama s dobrým koncem

25.7.2016 v 23:07 | Karma: 14,49

Jana Plamínková

Kolektivní ztráta rozumu

4.4.2016 v 9:17 | Karma: 15,27

Jana Plamínková

Praha, mladší sestra Pekingu

28.2.2016 v 16:21 | Karma: 16,22

Jana Plamínková

Karlův most? Zbourat!

20.2.2016 v 21:23 | Karma: 33,26
  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1208x
Vystudovala jsem Přírodovědeckou fakultu University Karlovy, obor geologie. Pracovala jsem jako novinářka a redaktorka se specializací na přírodní vědy, životní prostředí a úspory energie. V letech 1986-87 jsem studovala v Číně čínštinu a geologii. Napsala jsem knihu Slabikář ekologického bydlení. Psala jsem i o cestování, životním stylu a o všem možném dalším. Ve volbách v roce 2006 jsem byla zvolena starostkou Městské části Praha - Slivenec, v roce 2010 i 2014 jsem svůj post obhájila. V  říjnu 2014 jsem se dostala do Zastupitelstva Hlavního města Prahy a v listopadu jsem byla zvolena radní pro infrastrukturu, technickou vybavenost a životní prostředí. V říjnu 2015 po odvolání náměstka Stropnického jsem dostala navíc na starost územní rozvoj a územní plán Hlavního města Prahy. 

 

Seznam rubrik