Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tramvaj metro dráha, jak se to rýmuje

29. 08. 2017 23:41:36
Před lety předstoupil tehdejší primátor Bém před pražské zastupitele s velkolepým plánem: pokračování metra A nepovede z Dejvické přímo na letiště, jak se do té doby předpokládalo, ale vezme to velkou odbočkou na jih do Motola.

Tam zatím skončí, ale v další etapě se jistě na to letiště dostane. Zastupitelé na to koukali, ale mlčeli, protože primátoru Bémovi se neodporovalo. Zlí jazykové tvrdili, že si odbočku na jih vymohl tehdejší starosta Prahy 5 Jančík, ale to byla jistě jen zlá slůvka, že. V každém případě se počítalo s tím, že metro bude na letiště pokračovat právě z Motola. Později po konci primátorování Béma byla myšlenka prodloužit metro na letiště opuštěna, neboť to prý není ekonomické – na letišti není takový provoz, aby to stačilo metro „uživit“, a navíc je potřeba zajistit napojení Kladenska na vlakovou dopravu. Byla proto zvolena varianta „rychlodráha na Kladno s odbočkou na letiště“, kterou by hradil stát. Tuto variantu nyní stát rozpracovává. Má za sebou těžké dohadování především s Prahou 6 a 7.

Nyní se objevila myšlenka metra na letiště z Veleslavína. Což o to, má to logiku, je to kratší a asi i lepší než z Motola, jen se s tím nikdy nepočítalo a je tudíž otázkou, zda tuto odbočku lze vůbec udělat. Resp. udělat lze skoro vše, ale kolik by to stálo.

Vadí mi na tom jedna věc: podle mě by město i stát měly mít v oblasti dopravy jasné, ucelené koncepce na dlouhou dobu dopředu, s jasně narýsovanými prioritami. A těchto koncepcí, zpracovaných vynikajícími odborníky a tudíž zaručujících, že půjde o trasu s optimálním poměrem užitek – finance, by se stát i město měly držet, ať už mají politici nápady jaké chtějí. Takhle jen skáčeme ode zdi ke zdi a výsledek žádný, což je škoda vždy a u dopravy na letiště zvlášť.

A mimochodem, zatím mi nikdo nevysvětlil, proč by na letiště nemohla vést docela obyčejná tramvaj. Trať na Dědinu už je v hodně pokročilém stadiu a to je od letiště už jen coby kamenem dohodil. Jedna zastávka Staré letiště, druhá terminály 1 a 2... Určitě by to bylo ze všech druhů dopravy postaveno nejrychleji a za nejméně peněz. Jen doufám, že to není hlavní důvod, proč se o tom ani neuvažuje.

Autor: Jana Plamínková | úterý 29.8.2017 23:41 | karma článku: 18.41 | přečteno: 552x

Další články blogera

Jana Plamínková

Auta bez filtru v Praze nechceme

Během letošní zimy jsme v Praze zaznamenali hned několik smogových epizod. Podle nového zákona o ovzduší se totiž nyní smogové situace vyhlašují daleko rychleji.

12.8.2017 v 23:35 | Karma článku: 12.15 | Přečteno: 416 | Diskuse

Jana Plamínková

Město v pasti

Developeři často lamentují, že jim trvá výstavba bytů, kanceláří či jiných akcí až 10 let. Novináři píší o tom, jak je to hrozné a jak se to musí změnit. My politici na pražské radnici jsme ale terčem kritiky, že stavíme pomalu.

20.7.2017 v 22:22 | Karma článku: 15.15 | Přečteno: 559 | Diskuse

Jana Plamínková

Kam s ní (s Epopejí)

Tak Epopej se nám po pobytu v Japonsku vrátila zpět do matičky Prahy. Institut plánování a rozvoje vytipoval několik míst, kde by mohla stát nová budova pro toto dílo, které má asi větší úspěch v cizině než doma.

3.7.2017 v 0:25 | Karma článku: 8.05 | Přečteno: 183 | Diskuse

Další články z rubriky Praha a střední Čechy

Karol Wild

Nejnebezpečnější místo v Praze

Je jím Karlův most, na který včera vjel cizinec s turistickým autobusem, protože přehlédl značku zákazu vjezdu, která visí vysoko na lucerně domu Mostecká 1 a nikoliv - podle předpisu - na sloupu na začátku chodníku..

25.9.2017 v 18:55 | Karma článku: 16.08 | Přečteno: 505 | Diskuse

Šárka Rosová Váňová

Jak se neokoukat manželovi

Celý život čtu v časopisech různé zajímavé poučky pro vdané ženy na téma: "Jak se neokoukat". Ty většinou zní: Zákaz pobíhání doma v teplácích s rancem na zadku a vytahanými koleny. Zákaz nošení natáček pro příjem VKV.

24.9.2017 v 19:12 | Karma článku: 23.35 | Přečteno: 922 | Diskuse

Zuzana Palečková

Už nám zase kážou

Volební kolotoč se už pěkně rozbíhá a zřejmě i letos můžeme čekat spoustu zábavy. Jenom to všechno přežít se zdravým rozumem!

17.9.2017 v 23:23 | Karma článku: 13.35 | Přečteno: 435 | Diskuse

Ondřej Prokop

Architekt Jan Gehl pomůže zklidnit Severojižní magistrálu

Pražská Severojižní magistrála byla postavena v 70.letech jako hlavní silniční tah procházející středem města. Denně přes ní přejede přes 100 tisíc automobilů. Současná podoba magistrály je navržena a řízena jako dálniční koridor.

17.9.2017 v 21:57 | Karma článku: 5.47 | Přečteno: 296 | Diskuse

Šárka Rosová Váňová

Máme doma delikventku

Totiž, abyste rozuměli, naší Klárce občas říkáme Karle. Zvykla si na to a dokonce to vyžaduje i od svých spolužáků. Brzy jí bude devět. Zvláštní znamení: miluje zvířátka. Je pro ně schopná podniknout cokoli.

16.9.2017 v 20:52 | Karma článku: 24.79 | Přečteno: 926 | Diskuse
Počet článků 27 Celková karma 15.24 Průměrná čtenost 934

Vystudovala jsem Přírodovědeckou fakultu University Karlovy, obor geologie. Pracovala jsem jako novinářka a redaktorka se specializací na přírodní vědy, životní prostředí a úspory energie. V letech 1986-87 jsem studovala v Číně čínštinu a geologii. Napsala jsem knihu Slabikář ekologického bydlení. Psala jsem i o cestování, životním stylu a o všem možném dalším. Ve volbách v roce 2006 jsem byla zvolena starostkou Městské části Praha - Slivenec, v roce 2010 i 2014 jsem svůj post obhájila. V  říjnu 2014 jsem se dostala do Zastupitelstva Hlavního města Prahy a v listopadu jsem byla zvolena radní pro infrastrukturu, technickou vybavenost a životní prostředí. V říjnu 2015 po odvolání náměstka Stropnického jsem dostala navíc na starost územní rozvoj a územní plán Hlavního města Prahy. 

 



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.